tisdag, oktober 30, 2018

Genomgående blöt dag

Vaknade till en grå och tråkig dag. Det roliga var i alla fall att jag äntligen kom iväg för att simma idag. Klockan 07:00 var jag på badhuset och simmade en kilometer innan jag åkte till jobbet.

På förmiddagen åkte jag ut till Bergsjö för att inspektera en ny lokal för hygienisk behandling. Det var riktigt busväder efter vägen. Spöregn inne i Hudik men det övergick till snö ju närmare Bergsjö jag kom. Riktigt halt och moddigt på vägen och på ett ställe hade en bil åkt av så att bärgaren var på plats.

Lunchpromenaden med tjejerna blev allt annat än behaglig och trots att jag bara var ute i ca 20 minuter så var jag genomblöt både om fötter och ben.

Efter jobbet åkte vi och tittade på golv till köket och sedan blev det en promenad med tjejerna när vi kom hem. Lite mindre regn och betydligt varmare. På lunchen var det 0-gradigt men nu var det faktiskt hela 6 grader varmt.

Äntligen är vårt hushåll helt fria från studieskulder. Det betyder att vi har 3500 kr extra varje månad. Hmmm undrar vad vi ska göra av de pengarna???

44966211_506257456556635_5648483753517907968_n

Bakade LCHF bröd och gjorde middag när vi kom hem. Idag blev det korv i ugn med broccoli.

På kvällen såg vi tv men vid 22-tiden måste jag ha somnat. Då hade Henke redan sovit en timma i soffan. Han väckte dock mig vid 01:30. Dags att förflytta sig till sängen.

Inga kommentarer: