fredag, oktober 12, 2018

Skitdag med invigning

Vilken skitdag det varit idag!  Kommer ut till hundarna som idag satt i bilen. Någon av dem har varit dålig i magen och bajsat ner hela skuffen.Sleepy smileSad smileSleepy smile Bäddat runt fällarna och lyckats välta två vatten skålar. Går en promenad i ca 30 minuter å båda verkar ok så efter att först har kastat ut de nerbajsade fällarna och torkat upp i skuffen så fick de hoppa in igen.Tur att jag hade några picnic-filtar liggandes i bilen som jag kunde bre ut som fäll i bagaget nu.

Sätter in dem i bilen och går sedan in och käkar lunch. Går ut till bilen direkt efter att jag ätit för att samla ihop vfällarna och lägga dem i påsar. Ser då hur det bokstavligen rinner bajs ur skuffen Disappointed smile

Städar bilen ännu en gång. Denna gången var det betydligt mer eftersom det inte var så mycket fällar som bara gick att kasta ut nu. Tog väl en sisådär 40 minuter eftersom jag bara har papper. Lägger in den sista grejen jag har i bilen som tjejerna kan ligga på. Bilen luktar skit och båda hundarna har liiite skit i pälsen men är förvånansvärt rena med tanke på hur det såg ut i bilen.

Sista timmen gick bra men hade mycket tvätt att ta rätt på när jag kom hem liksom 2 hundar som behövde duschas.

Kastade ut fällar, bagagematta och bur på gården och tog fram slangen. Fällarna åkte sedan direkt i maskinen så det går ju snabbt när man har vatten jämfört med när man bara har toapapper.

På kvällspromenaden visade det sig att Humla var väldigt lös i magen så det måste ha varit hon som haft problem. Trodde att det skulle bli besvärligt i kväll/natt men allt var lugnt.

Ja, å så var det det där med invigning också. Klippa band och äta tårta var det som ingick i den ceremonin på eftermiddagen. Lite tal medan vi åt tårta blev det också. Trevligt! Nu är våra nya arbetslokaler officiellt invigda och huset har fått namnet Håstaängs gård.

Inga kommentarer: