måndag, mars 18, 2024

Äntligen den sista veckan

 Så var äntligen sista veckan kommen.... Sista veckan då jag ska smörja kinden med Aldara (Bascellex) kräm. Tre nätter i veckan (måndag, onsdag och fredag) i 12 veckor (36 behandlingar) kommer jag, när veckan är slut, att ha genomfört. Har sett många skräckbilder över hur sårigt området kan bli och även hudsjuksköterskan sa att jag skulle räkna med att det skulle bli mycket besvärligt eftersom jag smörjer på nästan hela kinden. Jag förberedde mig på detta och pratade med min chef så att jag skulle kunna jobba mera hemma under tiden då såren var besvärliga. Det har varit mer eller mindre en skräck varje morgon efter en behandlingsnatt att titta sig i spegeln men hittills har jag klarat mig bra men jag vågar inte ropa hej förrän till påsk då det kommer att ha gått några dagar efter avslutad behandling.

Ikväll ska första behandlingen för denna veckan genomföras...

Annars var jag på plats på jobbet hela dagen idag men åkte såklart hem till tjejerna på lunch och gick en promenad med dem och höll dem sällskap (eller var det kanske tvärt om?) medan jag käkade.

Blev en bra arbetsdag och när vi kom hem från jobbet så tog vi en lång promenad efter skoterleden, bort förbi Rogsta och över sjön Talgen tillbaka mot Nordenholm innan vi gick efter vägen den sista biten.

Till middag blev det spagetti och köttfärssås dör vi har verkligen helt slut på matlådor nu.


Inga kommentarer: