onsdag, augusti 22, 2018

Lång promenad

Har länge sagt att efter semestern och Falun så måste jag ta tag i mig själv. Under våren och sommaren har jag trappat ner min medicinering som jag inledde när jag gick in i väggen efter valparna. Nu i sommar kunde jag helt lägga den medicineringen bakom mig. Vikten däremot är det en annan femma. Nu ska kilona bort! 15 kilo har det blivit som ska bort så fort som möjligt men senast till våren ska jag vara tillbaka på min “idealvikt”. Nu har jag skrivit det också så nu finns inga ursäkter!!!

Efter jobbet idag tog vi med hundarna ut i skogen och gick en promenad på 7 kilometer. Större delen av promenaden kunde tjejerna springa lösa. Mycket uppskattat av både hundarna och oss.

Temperaturen är så skön nu också. Man kan gå i skogen i långbyxor och långärmat utan att svettas ihjäl.

Inga kommentarer: