torsdag, augusti 02, 2018

TJP Juniorklass i gassande värme

Så startade då detta arrangemang! Världens största tollarträff. Vaknade dock med huvudvärk redan klockan 03:30. Värmen och lite för lite vatten dagen innan satte sina spår. Innan vi var på plats skulle vi åka genom den nästan 3 km långa Muskötunneln som går ner på ca 60 meters djup under havet innan man kommer ut på Muskö.

38651703_10214854201382255_586157985298907136_n

Väl på plats slog värmen verkligen emot oss. Arrangemanget genomfördes på ett område där det i vanliga fall arrangeras fälttävlingar. Provet gick nere vid vattnet, på andra sidan stora kohagar och stenhällar. Det tog 25 minuter att vandra ut de 2km till provrutorna. Fyrhjuling fick man inte köra i området så allt vilt, gömsle, mat, bössor mm skulle bäras ut. Jag var helt genomblöt i svett innan vi kommit fram till vår ruta. Fördelen med vår ruta var i alla fall att vi kunde få skugga till skillnad från vissa rutor.

38391590_2037213609633466_847229513711484928_o

Idag skulle Vildandsgänget stå som ansvariga i Juniorklassrutan där Titti dömde. Ett ganska enkelt prov med lättsprungen terräng men så är det unga hundar som ska prövas också…

Jag gick som skytt hela dagen. Eftersom provet gick snabbt så var vi färdiga redan när lunchen kom. Efter att ha ätit sallad och packat ihop på platsen så gick vi till Elitklassen och kollade på det provet. Först gick jag dock tillbaka den långa och varma vägen till bilen där Vinna satt.

Efter att Monica Svedjehäll startat så rastade hon Vinna. De hade också vakter som gick och tittade till hundarna. Jag är så enormt tacksam över att jag köpte en silverfilt och ett kyltäcke. Vinna hade det “svalt” och skönt i bilen och sov gott när jag kom tillbaka. Då blev det en promenad ut till Elitrutan. Eftersom vi passerade platsen där juniorrutan varit så fick Vinna svalka av sig och bada där innan vi gick vidare till Elitrutan. Vinna fick sitta uppbunden i skuggan efter promenaden och det gjorde hon bra. Tyst och lugn och fint!

Under hela dagen kom min huvudvärk tillbaka men medicinen och vatten gjorde sitt emellan anfallen så det gick bra i alla fall.

När vi väl kom tillbaka till Campingen så blev det ett välbehövligt dopp för både mig och Vinna. Tog sedan en huvudvärkstablett och vilade en stund och sedan var man fit for fight igen.

Till middag blev det spagetti och köttfärssås idag.

Kvällen spenderades som vanligt tillsammans med Anette och Ola och Anna, Ingo och Maria.

Inga kommentarer: