onsdag, oktober 18, 2023

Nya försök

 Även idag visar hundarna fint intresse för varandra och idag var de verkligen igång inne på morgonen vilket jag tackar för då det är så mörkt på morgon och det dessutom regnade. Tyvärr var även försöken nu på förmiddagen resultatlösa och nu börjar jag bli lite uppgiven.

Började forska i om det skulle gå med en reservplan och köra insemination istället. Hon som är behörig att utföra detta är på kliniken i morgon så jag preliminärbokade en tid. Skulle de få till det under dagen så kan jag avboka men jag är rädd för att det kommer att vara försent. De har jobbar så frenetiskt och intensivt att jag misstänker att söndag-onsdag var det fönster vi hade för en lyckad parning.

På eftermiddagen märkte man att det var mera bus är parning i huvudet på dem bägge även om det i leken till slut resulterade i parningsförsök.

Inga kommentarer: