lördag, april 27, 2024

Långpromenad och vårfix

 Sov åter igen lite sisådär men får väl ta en stödvila nån gång idag så det löser sig. Nu blev det nyhetsmorgon och frukost och sen tog vi en promenad upp till skjutbanan och genom skogen ner till Lunkarbo och tillbaka hem. Härligt väder och totalt runt 7 km. 

Väl hemma började Henke fixa kranen i husvagnen, monterade nytt stödbenssko och dessutom monterade han ner den stora rullgardinen som vi tillsammans lyckades laga så att man åter igen kan dra ner och upp den igen. Jag skottade runt i den stenhårt packade snön på gården tills jag hade såg i handen.

Väl inne så renbäddade jag och sen blev det lite varmkorv med bröd till lunch men sen var energin slut. Skulle se friidrott och ishockey SM-final fyra mellan Skelefteå och Rögle men jag somnade som en stock.

När jag vaknade så gick vi en kort promenad med hundarna efter bäcken och sen började vi med middag. Först lite laxsnittar med pepparrot och ett glas vitt vin. Till varmrätt blev det Parmainlindad oxfilé med svampkräm och balsamvinägersås. Till detta drack vi Café Pinotage. Mums!!!


Även hundarna såg fram emot en middag med oxfilé

Inga kommentarer: