lördag, juli 22, 2023

Henke till fjällen

 Idag var det dags för Henke och Johan att äntligen genomföra Johans 40-års present som innebar att flyga helikopter ut i fjällvärden för att fiska. Å ja... Johan har hunnit fylla 50 år efter det så det är verkligen en försenad resa.

När de åkt slappade jag lite och låg och såg tv eftersom jag har/har haft ont i magen en tid. När jag väl kom igång så blev det en promenad genom byn innan jag åkte och köpte några stendukar som Johan beställt som säljs på Designboden. Åkte då också och köpte lite nya blommor till entrékrukorna och handlade lite mat nu när jag kommer att vara själv ett antal dagar.

När jag kom hem planterade jag blommorna och sedan slappade jag en stund.


Senare på eftermiddagen åkte jag iväg för att spana lite efter kantareller på mitt favoritsvampställe. Det blev en chock för de har röjt och gallrat hela området så nu är svampstället helt förstört.


Inga kommentarer: