lördag, juli 15, 2023

Sista dagen på plats

Sov dåligt i natt men kände när jag steg upp att jag skulle ta en löprunda men var lite seg så vi åt frukost först. Eftersom det var så varmt så tänkte jag att det skulle bli en kort runda med efterföljande dopp men det blev den längsta rundan hittills på 5,2 km. Henke promenerade med Vinna till Skuthamn och sedan badade vi nedanför Kärleksstigen allesammans.

När vi kom tillbaka till Thomas blev det en dusch och sen åkte vi med återvinningen och diskade innan vi åkte och hämtade upp mamma för ett besök nere i Västra hamnen. Där blev det tidernas största räkmackor till lunch.

Efter maten gick vi runt på området. Det är verkligen många miljoner på en camping som västra kajen. I stort sett bara husbilar och i stort sett bara nya husbilar. Fascinerades också över att alla var norskregistrerade.

Efter detta släppte vi av Thomas och tog en tur ut till Fårön där det blev ytterligare en promenad på en camping samt lite sightseeing.

Vi släppte av mamma hemma när vi passerade stan sedan åkte vi och tankade upp bilen inför morgondagens hemresa. Packade ihop i vagnen, vilade en stund och åkte sedan tillbaka in till stan för att gå ut och käka på Golden Dragon.

Vi avrundande dagen och resan på balkongen med ett glas vin innan vi promenerade hemåt igen.

Det verkar som att det kommer att bli busväder i morgon så vi planerar att köra hela vägen hem om vi orkar. Känns inte så kul att stanna och campa om det ändå spöregnar.