måndag, juli 03, 2023

Slutspurt

 Så är det bara att bita ihop och jobba den sista veckan innan en förhoppningsvis skön semester väntar.

Var på plats och jobbade och åkte sedan hem till tjejerna på lunch för en promenad efter bäcken.

På eftermiddagen jobbade jag vidare och just nu känns det som att det kommer att bli ett bra avslut. Läget är under kontroll men jag vet av erfarenhet att det brukar alltid dyka upp nått som skapar stress och jobb de sista dagarna. Kommer säkert att dyka upp nått även i år.

Avslutade i alla fall klockan 16 idag och åkte hem och bytte om. Gick sedan ner till skön och körde sök med tjejerna. Vinna med dummies och Esset med vilt och för första gången på ett år med en gås i söket. Den svepte hon in som vilken fågel som helst. Vitkindad gås var inga problem i alla fall...




Henke kom sedan hem så att vi gick en promenad och sedan drog jag iväg och tränade med gänget i Forsa. Blev WT upplägg idag med 4 stationer där vi körde hundarna en och en. Esset var taggad men löste uppgifterna OK även om de sista markeringarna blev struliga.

Tränade mellan 17:30-21:00 så det blev sen middag men god. Krämig laxpasta med babyspenat.

Efter maten var jag så trött att efter att ha sett nyheter och slutet på en serie som jag somnade ifrån igår så somnade jag i soffan vid 22:30-tiden

Inga kommentarer: