fredag, november 03, 2023

Heldag hemma och egentid på kvällen

 Idag satt jag hemma och jobbade hela dan så jag var igång tidigt, redan 06:15 och jobbade lite över lunchen så då slutade jag klockan 13:30 och hade gjort nästan full dag. Då blev det lunch och en långpromenad med tjejerna innan mörkret kom. Vädret är inte kul så det regnar och det är en röd varning i Hudiksvall pga höga flöden. Marken är vattensjuk, mycket snö har kommit tidigare och på det kommer nu regn och plussgrader. Skönare då att i alla fall slippa gå i kolmörker...

Vid 15:30 skjutsade jag Henke till tåget då han, tillsammans med tre andra killar skulle upp till Sundsvall på Mikkey Dee with friends.

Själv kröp jag ner under en filt i soffan tillsammans med tjejerna och såg film. mysigt!

En kortare promenad i mörkret blev det innan min obligatoriska "Henke är bort middag" i form av palt intogs som fredagmiddag. Mums!

På kvällen kokade jag vindruvssaft av de ca 5 liter druvor som var kvar på vår vindruvsstock. det gav 4 liter djupt röd saft. Här är receptet som jag använde:

Efter detta kokade jag också ett kilo älgfärs och lite lever till hundarna.

Redan vid 23:30 kände jag mig trött så kröp ner i sängen och somnade på stört.

Inga kommentarer: