måndag, november 27, 2023

Ny vecka med mycket snö

 Redan när vi vaknade på morgonen idag fick vi känna på de snömängder som ska komma i veckan och det skulle visa sig att det skulle snöa massor hela dagen idag.

Jag var på jobbet och Henke åkte hem på lunch och när jag kom hem vid 16:30-tiden så såg det ut såhär när jag parkerat.



Behöver jag säga att det blev skottning på kvällen. Jag skottade lite på parkeringen innan jag gick med tjejerna. Man såg ingenting och dessutom 1 dm snö på vägen. Som tur är fjäderlätt då det är -8 grader. 

När jag kom tillbaka hem så skottade Henke fortfarande så då handskottade jag altanen så fick han ta resten av baksidan med slungan. På framsidan plogar han med fyrhjulingen så det är tur att det finns bra utrustning när de kommer sådana här mängder. Är också tacksam över att det är denna veckan all snö kommer och inte förra veckan när Henke var i Tysklad söndag till och med torsdag.

Inga kommentarer: