fredag, november 03, 2017

Veterinärbesök med Humla

Full fart på jobbet. Hann med fyra inspektioner på förmiddagen och sedan tog jag en hamburgare på språng till lunch då jag fått veterinärtid i Delsbo klockan 14. Humla är pigg som en lärka men har väldiga problem med att bajsa. Har succesivt blivit sämre så jag ville få en ordentlig kontroll. Humla var dock inte så förtjust över att vara hos veterinären.

23361172_10212664407638780_1253553816_n

Tömning av analsäckarna och parafinolja i maten samt antiinflammatorisk medicin så kanske det kommer att bli bättre. Veterinären upplevde dock att hon kändes konstig i tarmen så det kommer nog att bli ytterligare undersökningar med röntgen eller ultraljud skulle jag tro.

Kom inte hem förrän det blivit mörkt så då blev det en promenad med tjejerna och sedan blev det middag. Både jag och Henke somnade framför tvn trötta efter en intensiv vecka.

Inga kommentarer: