lördag, november 18, 2017

Vinterfix

Idag hade vi en massa måsten…. Hade gjort en lista på allt som behövde göras.

Vi startade ändå dagen lugn framför Nyhetsmorgon med en kopp kaffe. Efter frukost så tog vi en promenad med tjejerna och passade då på att plocka lite kantareller som jag sett tidigare i veckan. Måste väl vara årets sista?

23760066_10212763362432588_1805257524_o

När vi kom tillbaka hem satte vi igång och var effektiva. Henke började med att täcka båten och jag satte igång och sätta upp ljusnätet i äppelträdet. När jag var klar med det så satte jag igång och rensa i förrådet för där ska husvagnen in. Beskar sedan vinrankan och björnbärsbusken och isolerade dem inför vintern. Efter det så satte jag igång och röja i slänten ner mot vägen och sedan började vi mecka med att få in husvagnen. Det är tight som tusan så det blev både handkraft och hjälp av 4-hjulingen men till sist står den i förrådet. Tur att vi inte köpt en större husvagn för då hade den nog inte rymts på längden.

Henke åkte sedan ner på stan och spelade trav och handlade å då fick hundarna ett sök med parfotgående. En avslutande promenad och sen gick vi in. Då hade vi varit utomhus allesammans från kl 11 till klockan 15:30. Härligt! Å vad mycket vi hunnit!!!. Hundarna däckade när vi kom in. Vinna däckade på dörrmattan och Humla under köksbordet. Men första hann jag dessutom ta bilder för årets julkort och beställa dem. Vilken effektiv dag!

Till middag gjorde vi Baconinlindade älgfärsbiffar med citron och persiljesmör och haricoverts samt ett glas Lab. Mums!

23760339_10212763362512590_1996643897_o

Kvällens tvprogram blev Så mycket bättre och Bond, Spectra och i eldstadens knastrade en värmande brasa. Det är mysigt nu…

Inga kommentarer: