måndag, maj 21, 2018

Helt underbar sommardag!!!

Varför jobbar man när det är sånt här väder? Tur att man kan flexa!!! Jobbade på fram till klockan 13 och cyklade sedan hem. Idag visade termometern på 29 grader i skuggan. Helt fantastiskt skönt!

Tog med hundarna på en kort promenad ner till sjön så att de fick bada och hämta några dummiesar. När vi kom hem åt jag en sallad ute i solen. Låg sedan och solade och svalkade mig med lite rabarberpaj och glass. Även hundarna fick lite glass upplöst i vatten.

När Henke kom hem promenerade vi med hundarna och åt sedan lite rostbiff med potatissallad innan vi bytte om och cyklade ner på stan. Dags för årets blodomlopp!

Både jag och Henke hade anmält oss till löpningen 5km och trots värmen så gick det helt ok och tiden blev ca 30 minuter vilket för mig är fullt tillräckligt snabbt. Huvudsaken att jag springer hela vägen.

Picnic på Glysisvallen blev det när alla hade kommit i mål och sedan cyklade vi hem.

33202856_1700072680084778_3564961282475950080_n

Foto: EvaLotta Jansson

En skön dusch, lite slapp framför tvn men sen somnade jag.

Vilken effektiv dag det blev. Totalt 19.000 steg varav 5km löpning pluss 3,5 mil cykling. Tjoho!!!

Inga kommentarer: