måndag, maj 14, 2018

Mersmak av ledighet

Det härliga vädret och allt som går att göra utomhus nu ger mersmak. Ser ut att bli riktigt fint väder kommande tre dagar så jag flaggade redan idag att jag ville ta lite kortare dagar i början av veckan.

Sagt och gjort. Jobbade och var effektiv som tusan på jobbet och slutade sedan klockan 13.

Efter lunch som intogs på altan så oljade jag trädgårdsmöblerna och tog sedan hundarna på en cykeltur. Stannade efter lite drygt halva vägen och lät dem bada och sedan blev det lite vattenapportering i Talgen innan jag cyklade hemmåt idag.

Vilade en stund och när Henke kom hem från jobbet så sprang vi 4 km med tjejerna.

När vi kom tillbaka efter löprundan fixade Henke åkgräsklipparen medan jag grovrensade jordgubbslandet och smultronlandet och plockade sedan in rabarber och bakade årets första paj.

Till middag blev det Ceasarsallad och såklart efterrätt i form av rabarberpaj.Vilken dag!!!

32727614_10214193727470820_6157627499116232704_n

Inga kommentarer: