fredag, juni 08, 2018

Å så var det helg igen

Började med en promenad till Talgen efter jobbet. Kände att jag måste förbättra min och Vinnas relation vid vatten sedan träningen i går.

Började med att gå efter strandkanten vid sjön och på fyra platser kastade jag ut dummiesar ca 20 meter ut i vattnet. Hundarna satt hela tiden och såg vad jag gjorde. Skickade sedan Vinna på den jag kastat först. Skickade som dirigering och hon går i och spikar apporten. Humla får ta den andra, Vinna den tredje och slutligen Humla den fjärde. Hur duktiga som helst!

Innan vi lämnar talgen släpper jag ner två dummiesar i kanten. Går sedan runt sjön och skickar först Vinna på en dirigering över viken. Även denna gång går hon i direkt och simmar över utan problem. Humla var lika duktig hon, men på sitt sätt.

När vi kom hem blev det middag och slapp framför tvn. Härligt! I helgen planerar jag att fixa en massa hemma vid.

Inga kommentarer: