onsdag, juni 27, 2018

Fotboll på Manis

Direkt efter jobbet idag blev det en kort promenad med tjejerna som var med på jobbet. Efter det så gick jag och Henke på Manis för att käka och se den avgörande fotbollsmatchen mellan Sverige och Mexiko. Vi fick en bra plats nära den stora skärmen så det ändes nästan som att vara med på plan. Matchen var Sverige piskade att vinna för att inte vara utslagna ur VM.

36329965_10214547247548601_2509280964186734592_n

Min förväntan var att detta skulle bli Sveriges sista match men oj så fel jag hade. Sverige spelade enormt bra och hade massor med chanser i första halvlek. Chanser som slutade precis på fel sida av marginalen.

I andra halvleken lossnade dock proppen och Sverige gjorde mål på mål och vann slutligen matchen med 3-0 Ironiskt nog så var Mexikanerna nästan lika glada för samtidigt spelade Tyskland mot Sydkorea och hör och häpnad men Sydkorea vann med 2-0 vilket resulterade i att även Mexiko gick vidare från gruppen trots förlusten mot Sverige.

När matchen var klar och vi var proppmätta så hämtade vi hundarna i bilen och promenerade de 7 km hem.

Jag var trött så rätt tidigt somnade jag i soffan och vaknade sedan med en fruktansvärt nackspärr. Natten blev inte rolig!

Inga kommentarer: