fredag, november 17, 2023

Hemma jobb och långpromenad

 Idag blev det jobb hemifrån hela dagen. Det hade utlovats sol på eftermiddag så min plan var att sluta till lunch men solen uteblev och jag hade att göra så blev sittande till till 13:30 innan jag avslutade och då hade jag börjat redan 06:15 så blev nästan full dag. Käkade och tog sedan med tjejerna på en långpromenad upp mot skjutbanan. Trots utebliven sol så var det väldigt fint i skogen. Det är inte jättemycket snö men eftersom den kom efter regnet och det sedan frös så är grenarna ordentligt snötyngda vilket för det väldigt mysigt att promenera efter små stigar i skogen. Man får ducka under hängande snötyngda grenar ibland...








Häftiga isformationer i ån eftersom det var så högt vatten när det frös.


Tjejerna poserar under äppelträdet på gården.

Kom hem igen vid 15-tiden och la mig en stund då jag hade ont i skallen. Henke kom hem vid 15:30 å då hade han handlat på vägen från jobbet.

Blev lite slapp och sedan lagade vi Paradispaj med krabsticks till middag.

Inga kommentarer: