onsdag, november 01, 2023

Mest nederbörd i Sverige

 Jag är enormt glad över att vi

1. Drog in husvagnen för vinterförvaring i fredags

2. Öste ur och drog upp båten för vintern i söndags

3. klippte och blåste om fibern igår....

Idag snöade det precis hela dagen. Massor med tung och blöt snö så förutom väldigt mycket snö, slirigt och svårt att köra så var det dessutom en hel del träd som la sig över vägen. 

På lunchen åkte jag hem till tjejerna och hade tänkt stanna hemma pga vädret men hade älgprover att mäta på jobbet så kände att det var lika bra att göra det idag. Så här såg det ut på lunchpromenaden.




Det fortsatt att snöa hela kvällen så det kom i alla fall nån decimeter ytterligare och det ska påpekas att vägen hade plogats för några timmar när dessa bilder togs.

Efter jobbet hade de hunnit snöröja lite mera på de störra vägarna men vår väg i byn var tuff och träden hade nu vikit sig över vägen. När jag gick med hundarna efter jobbet fick jag ducka för vissa träd som tyngdes ner över vägen.

Skottning och plogning var dagen arbete. Till middag blev det korvstroganoff och sen var energin slut för både mig och Henke.

Inga kommentarer: