söndag, januari 09, 2011

Årets första träning och nu SKA den ut!!!

Hmm vad innebär då detta? Jo årets första träning handlar såklart om att årets första hundträning genomfördes idag. Jag och Helena träffades klockan 11 för att träna lite dirrigering. Gick en promenad till platsen där vi skulle köra. La ut lite dummiesar på vår promenad och fortsatte sedan vidare till platsen där vi skulle skicka.

Första skicket gick perfekt. Full fart hela vägen ca 100m. Etta gjorde et skicka och sedan var det dags för utterligare etts skick. Precis som jag misstänkte så stannar Humla efter halva sträckan och frågar vad hon ska göra. Jag kallar in och sedan får Etta göra sin övning.

Nytt skick och nu var det full fart hela vägen.

Melker och Tim kom förbi och åkte lite pulka

Humla efter att ha hämtat en markering


Nästa övningar gick ut på sidoskick. Höger och det var inga problem så vi la ut en till vänster som hon inte hade sett läggas ut. Skick. stopp och smarta lilla Humla kollar snabbt åt vänster och ser såklart dummiesarna å då var det ju enkelt när jag säger Vänster. Japp säger hon, inga problem!

Avslutade med de långa skicken igen. Samma problem denna gång, Humla stannar efter halva vägen (på en plats där vi stått och skickat och där det därför också legat en massa dumiesar. Jag kallar in och Etta får köra. När hon hämtat sin så skickar jag på nytt. Ännu en gång stannar hon till vid vår skickplats så jag kallar in och gör om och nu är det full fart hela vägen. Humla är alldeles för smart, hon vet att jag brukar krångla till det för henne när hon gjort övningen bra första gången och det är väl därför som jag fått detta beteende som vi nu måste jobba på att få bort.
Hur som helst så var det sååå skoj att äntligen komma ut och träna igen. Härligt! Att vädret var bästa tänkbara gjorde såklart inte det hela sämre. Nollgradigt och sol, kändes precis som om våren var på väg!

När jag kom hem såg jag lite skidor på tv och sedan passade jag på att kasta ut julen. Allt togs bort så nu är vårgardinerna på plats. Nya dukar på bordet och som sagt, alla julgrejjer borttagna.
När jag var klar med detta tog jag hundarna på en långpromenad bara för att jag skulla komma ut och röra på mig lite. En härlig promenad blev det hur som helst och både jag och hundarna var nöjda när vi kom hem.

Väl hemma igen satte vi oss med månades räkningar och sedan gjorde vi en sammanställning av 2010-års räkningar så nu är det gjort.

Till middag gjorde vi en sån där himlarns god fläskfilégryta med kabanissikorvar, chornicons, syltlök, paprika, oliver och såklart en massa grädde. Mmmm vad gott!!!

Inga kommentarer: