tisdag, januari 04, 2011

Frusen

Sov fruktansvärt dåligt i natt. Först låg jag och såg Morden i Midsomer till klockan 01:00 och när jag väl la mig att sova så vaknade jag och frös som sjutton. Hela kvällen var jag frusen på på natten under täcket, då brukar jag inte frysa.

Hela dagen på jobbet var jag också kall. Inte blev det bättre efter att ha varit uten en kort stund för att kontrollera ett utsläpp av starkt frätande kemikalier som skett på ett åkeri. Tog feber när jag var hemma med hundarna på lunchen men allt var OK så det var bara att sätta på sig ytterligare ett varm klädesplagg.

Efter jobbet åkte vi och handlade och när vi kom hem kunde vi konstatera att de ÄNTLIGEN varit och tagit bort all snö från trottoarerna på vårt område. Vilket lyft!!! Henke fick gå med hundarna medans jag ställde mig brevid en varm spis/ugn.

Började förvisso med att göra glass men sedan gjorde jag middag och värmde glögg. Efter maten gjorde jag en potatiskaka som vi ska äta i morgon, på trettondagsafton. Var klar i köket först vid 19:30 men då satte jag mig vid datorn bara för att hålla mig vaken så länge som möjligt. Eller satt och satt, låg påbyltat med kläder och under en flisfilt, Brrrrrr!!!!

Inga kommentarer: