söndag, augusti 06, 2023

Utställningsdag, spöregn och storm

Vaknade när klockan ringde klockan 7. Frukost och sedan bestämde vi oss för att riva förtältet. I eftermiddag ska det börja regna och det ska bli storm ikväll men vi vet ju inte när vi kommer tillbaka från utställningen så vi tänkte ta det säkra före  det osäkra och riva tältet redan nu. Det blev lite stressigt men det visade sig vara ett bra drag då det började regna redan före lunch.

Utställningen arrangerades på Svaneholm slott som kanske inte visade upp sin bästa sida i det tråkiga vädret men som var en fin miljö.

Utställningen gick ok även om det inte blev något HP den här gången då Esset är helt utfälld men fin kritik blev det i alla fall.

Bonus, Ipa och Esset

Efter utställningen gick vi in på slottet och tog skydd för regnet och åt en god stenugnsbakad pizza. Vi kom precis före lunchrusningen vilket var tur för det fanns bara ett par bord som inte var förbokade.

Efter lunchen promenerade vi en sväng med tjejerna och sen tog vi skydd för regnet i bilen samtidigt som vi såg upplösningen på fotbollsmatchen mellan Sverige och USA i fotbolls VM. Sverige vann i straffrysare.

Vi avslutade dagen med att se Ipa ta hem titeln Tollarmäster som är det mest prestigefyllda priset man kan får i tollarvärden. Hon vann elitklass jaktprov och kom trea på utställningen och därmed Tollarmäste 2023. Hennes mamma Tezzla blev juniortollarmästare för ett antal år sedan.

Stort grattis Håkan och Ipa!!! Sååå välförtjänt!

Det innebar att när vi kom tillbaka till campingen blev det åter igen bubbel. Denna gången innan middag som vi intog själva i husvagnen. Spagetti och köttfärssås smakade bra när det nu blåste storm och spöregnade. Vi förlängde förövrigt campingen en natt då vädret blev så dåligt. I morgon bitti börjar vi resan hemåt då vädret närmaste tiden ska bli riktigt dåligt. Vi skippar pga vädret den planerade västkustsemestern...