fredag, oktober 04, 2024

Äntligen en hemmahelg

 Som jag nämnt tidigare har det varit nått varje helg i säkert 8-9 veckor i rad. För det mesta har jag varit borta och flänkt men senaste helgen var det Henke som jobbade och därför var borta från tidig morgon till sen kväll. I helgen kommer vi äntligen att vara hemma bägge två.

Dagen bestod dock först av arbete... På förmiddagen var jag och Jenny på bygg upp till Friggesund på inspektion av en verksamhet men ett stort antal bilar. På eftermiddagen var det möte med Plob, räddning, polis och brottssamordnare i kommunen. Det var således full huggning fram till 16:30 vilket är länge för mig på en fredag.  Dessutom med bara en kort lunch så det var tur att Henke var ledig idag så att jag inte behövde hem till Esset.

Esset hade fått bra med promenader idag men jag behövde också röra mig så det blev en promenad genom byn när jag kom hem och sen blev det middag i form av Ceasarsallad.

Trots att Henke varit ledig så somnade han tidigt. Höll mig vaken lite längre men även jag somnade framför tvn.

Inga kommentarer: