onsdag, oktober 02, 2024

Inspektion och avmaskning

 På förmiddagen var jag ute på inspektion och sen åkte jag direkt hem på lunch. Visade sig att Esset varit dålig i magen och bajsat inne på bägge mattorna i köket. Slängde ut mattorna och spolade av dem med slangen. 

Eftersom jag upplever att Esset varit lite gurglig i luftrören när vi springer och när hon nu var dålig i magen så tänkte jag att det kanske kan vara mask. Ev, har en i träningsgruppen lungmask och eftersom vi snart får hem en valp så bestämde jag mig för att avmaska Esset för säkerhets skull.

Jobbade inne på kontoret på eftermiddagen och stannade på vägen hem på apoteket och köpte avmaskningsmedel som hon fick redan samma kväll.

Blev även en promenad genom byn och en liten extra sväng för att kolla andbeståndet i en tjärn i närheten.


Det var riktigt fint när vi gick men temperaturen sjönk väldigt snabbt och det blev också en kall dimma över marken. När vi kom hem var vi därför lite frusna så vi värmde lite glögg före middagen.

På kvällen började jag uppdatera hemsidan så att Ettan får sin egna sida när hon kommer.

Inga kommentarer: