onsdag, oktober 16, 2024

Lite jobbkänning....

 Ingen bra natt i natt. Esset mådde tydligen illa och jag vaknade av att hon tassade runt så jag släppte ut henne vid 01:30. Såg att hon åt gräs och kräktes men hon somnade när hon kom in så det var nog inte så farligt. Mindre än en timma senare väckte Esset mig. Hoppade upp och gnällde lite och jag sträckte ner handen men då hör jag hur det skvalar. Jaha ja... Hon kissar så jag flyger upp och lyfter  ut henne så att hon får kissa ute istället. Torkar upp och lägger en tidning under fällen. Tack och lov somnade hon om efter en stund.

Vaknade även när Henke steg upp och medan han gick med Esset så hade jag ut Ettan. Vi somnade om allesammans efter att Henke åkt och sov till efter klockan 8 då min huvudvärk också släppt.

Frukost till Ettan och sedan kaffe till mig. Blev också lite jobbfix på förmiddagen och såg dessutom sista delen av den serie som jag sett senaste dagarna. Såklart en promenad genom byn som genomfördes idag före klockan 11. Idag fick Ettan möta folk med mullrande motorsågar och det fick bara fint... Tjejerna och sen fick tjejerna äta lunch utomhus. Då åker maten raskt ner i Ettans mage...

Efter lunch blev det ett jobbmöte mellan 13-14.30 och sen efter lite vila så fick tjejerna åka ner med på stan då jag hade några ärenden att uträtta. Bilresan gick väldigt fint och Ettan åkte för första gången bak i bilen idag. Vi fixade efter en mellanvägg till bilen så att hundarna kan hänga med i morgon igen. Ettan har gnagt lite på sin tygbur så lag litar inte på att hon blir kvar i den så länge till...

På kvällen blev det ytterligare en promenad genom byn då Ettan fick åka ryggsäck med Henke och Esset fick springa lite lös.

På kvällen fick Ettan tuppjuck och till sist fick hon lite begränsat utrymme så att hon kunde lugna ner sig och vila en stund. Tog väl 5 minuter innan hon accepterade det men då sov hon gott efteråt.

Inga kommentarer: