torsdag, oktober 03, 2024

Hemmajobb och löprunda

 Idag stannade jag hemma och jobbade med skrivelsen från tillsynen som gjordes tillsammans med bygg, räddningstjänsten och polisen för en dryg vecka sedan.

På förmiddagsfikat genomförde jag en löprunda på 5 km i härligt väder.

Vid lunch gick vi en promenad nere på täkterna och idag träffade vi på några rådjur. Även idag var det friskt ute men väldigt fint.

På eftermiddagen fick jag ont i skallen så klockan 16 avslutade jag arbetsdagen och la mig en stund istället.

När Henke kom hem så skurade vi köksmattorna innan vi tog en promenad genom Nordenholm. Först fick dock Esset apportera kanadagåsen några gånger. Nu börjar hon få mycket bättre grepp så att apportera kanadagås är inte längre någon omöjlighet oavsett om den ligger på rygg eller mage.

Henke hade loge så innan middag som idag bestod av palt så skjutsade jag in Henke till OddFellow och senare på kvällen åkte jag in och hämtade honom.

Äntligen fick jag också till uppdateringen av hemsidan så nu har även Ettan en egen sida som dock inte innehåller så mycket information än.

Inga kommentarer: