tisdag, oktober 15, 2024

Det kunde varit vi...

 Lite sliten över att vara så på tå hela tiden. Ingen stress men kräver uppmärksamhet hela tiden när man har valp.

Även idag lite sovmorgon efter en lite upphuggen natt med ett par svängar ute. Dagen såg i stort sett ut som i går. Även idag en promenad med tjejerna genom byn. Blev lite senare promenad genom byn idag och lunchen intog jag 14:30. När Henke kom hem gick jag iväg och lät Esset ta in ett sök innan vi käkade middag och sedan skulle jag iväg. Henke fick för första gången vara ensam med hundarna.

Jag och EvaLotta åkte till Iggesund för att se Glada Hudik Teaterns nya film om hur människor med funktionsnedsättningar hanterats i Sverige tidigare. Mycket sevärd och ämnet behöver man verkligen påminnas om och frågan behöver diskuteras. Det är under mina föräldrar och mor och farföräldrars tid och de som institutionernas har dött under min livstid så det är inte evigheter sedan. Kopplingen mot rasism ligger också nära till hands känns det som. 

Ettan hade levt rövare under kvällen men det hade nog ändå gått bra.

Inga kommentarer: