torsdag, augusti 28, 2008

Shoppingorgie

Idag har det verkligen varit en riktig shoppingdag för herr och fru Molin men jag tar det från början...

Jobbade mellan klockan 07:00-12:45 och åkte sedan hem och rastade hundarna och käkade lunch. När det var gjort hämtade jag upp Birgitta på jobbet så styrde vi kosan till Sundsvall och IKEA där vi skulle möta upp mamma och pappa som skulle komma med släp och en hylla från Piteå.

På vägen ringer Henke från Peking och meddelar att hans mobil gått sönder och att han varit ute ochs shoppad. Hade blivit 3 jackor åt oss var, en Peak, en Haglöf och en Fjällräven till mig. 2 Peak-jackor, klänningar och grejer till syskonbarnen, Armani-skjortor, skor och lite annat. Å allt tillsammans hade gått på 2000kr!!! Inte illa, där skulle javg vilja vara!

På IKEA var det verkligen kaos eftersom varor som vi trodde att vi kunde köpa var slut när vi kom till hyllan för att hämta dem. När jag väl bestämt mig för rejällt hårda sängar (madrasser) så säger tjejen att jag var alldeles för lätt för dem å de kunde jag absolut inte köpa. Hmm nu köpte jag dem i alla fall men fick vänta på ett antal varor vid Ta-det-själv lagret. När vi sitter och väntar så ropar de att kassorna tyvärr inte kunde ta kort idag.. Hmm kul när man ska handla för 16.000kr. Efter mycket om och men så skrapade vi ihop pengar via automater så vi kunde göra våra inköp.

Vi kom inte tillbaka till Hudiksvall förrän klockan 21 å då blev det till att lasta av grejerna, hämta hundar, beställa Kina-mat och ringa lite telefonsamtal innan jag kunde slapna av på riktigt och då var jag rejällt trött. kom dock inte i säng förrän klockan 01:00 å då somnade jag som en stock

Inga kommentarer: