torsdag, augusti 14, 2008

Tagit stygnen idag

Humlas sår läker fint och jag tror egentligen det bara är dränslangen som irriterar lite (killar lite) när hon springer annars skulle hon nog vara helt oberörd. Det har inte droppat nått från såret sedan dagen då hon opererades så jag tog bort stygnen och dränen när jag var hemma på lunchen idag. Hoppas att jag inte var för snabb nu men jag vill ju så gärna att det ska läka så att jag kan börja träna igen. Tratten får såklart vara kvar för nu ser det ju ut som två stora hål under magen på henne men det läker nog ihopt snabbt hoppas jag.

Efter jobbet idag åkte jag och Therese upp i skogen för att lägga lite spår. Hon ville testa sin nya hund Lovas spårintresse och jag passade på att låta Therese gå ut två korta bruksspår för att testa Humla på spårupptag och andras spår samt kolla hur Neo spårade någon annan. Det spöregnade nästan hela tiden under de 2 timmarna vi var ute.

Humla hade lite svårt att förstå spårupptag så det måste jag träna med henne men det blir nog inte så svårt tror jag för när hon hittar spåret är hon kanonduktig och att det var någon annan som gått spåret spelade inte nån roll hon spårade lika fint i alla fall.

Neo är duktig på spårupptag även om han kollade av lite bakåt först men han är lite väl snabb och är inte lika spårsäker när nån annan än jag gått ut spåret för då är det ju spik på... Han hittade såklart hela spåret men struntade i första apporten men den såg jag själv.

Lova var liksom alla andra hundar lite försiktig på det första korta spåret men jösses vad hon fattade snabbt för redan på det andra spåret var det som en annan hund hon spikade till och med en 90 gradersvinkel...

När jag kom hem blev det en huvudvärkstablett och vila direkt sedan fick jag god mat av Henke så då försvann huvudvärken men jag var såå trött så jag sov mest hela kvällen.

Inga kommentarer: