onsdag, augusti 17, 2011

Grattis Marja-Liisa

Fortsättning följer. Jo nog hade det blivit sent för Marja-Liisa alltid. Hon körde hela omvägen och kom till Hudik vid 03:30. Parkerade utanför Roland och Gunillas gård och la sig att sova några timmar. Strax före 7 kom Roland och Gunilla hem å det var dags för Marja-Liisa och Rasa att gå viltspår. Vilken uppläggning för Resa torsdag-fredag med behörighetsprov i Norge på fredag. Jaktprov lördag och söndag och sedan kurs måndag och tisdag. Efter det en lång resa till Hudiksvall på nästan 10 timmar och sedan 3 timmars sömn i bilen. Hmm å vad gör de? Jo, går helt perfekt! Får en 1:a HP och blir därmed Svensk Viltspårchampion!!! Grattis Marja-Liisa!!!

För egendel gick jag till jobbet precis som vanligt. Helena var uppe och hälsade på på förmiddagen så den förmiddan försvann liksom...

På eftermiddagen blev det dock jobb precis som vanligt och efter jobbet gick jag och försökte hitta en skinnjacka vilket jag känner skulle vara bra att ha. Hittade nog en som föll mig i smaken men vi får se. Ska bestämma mig i morgon.

Vädret klarnade upp under eftermiddan och var jättehärligt när vi kom hem. Jag tog med hundarna upp i skogen och promenerade på lite nya marker som jag inte gått på tidigare. Detta resulterade i ytterligare LITE mera kantareller att lägga i frysen.

Väl hemma lagade vi lax med broccolimos och sedan pratade jag med mamma och kollade betalningarna till jaktprovet i Alfta vilket tog lite drygt en timma. Det är många anmälningar nu!!!

Resten av kvällen slappade jag och satt vid datorn och chattade lite med Anette. Det är nära nu...

Inga kommentarer: