onsdag, juli 13, 2016

En dag med en massa bra fix!

Dagen blev verkligen superbra trots åska och regn. Först dammsög jag på morgonen och sedan packade jag bilen full med återvinning. Tog med allt och stannade till på återvinningsstationen när jag åkte mot Iggesund då jag och Anna bestämde oss för en liten “spontanträning” vid båten. Har inte varit där på hela säsongen och det är knappt så att man känner igen sig då de avverkat så mycket.

2016-07-13 12.21.372016-07-13 12.25.252016-07-13 12.24.56

Vi tränade hundarna en och en. Anna rodde ut och fäste en dummie ca 40m ute i vattnet. Vinna fick sedan gör en dubbelmarkering med skott vilket hon fixade väldigt bra. Gick sedan och fick ett skott mot dirigeringsdummiesen. Skickade Vinna och hon kastade sig ut i vattnet. Simmade först fram mot en stock men när hon såg att det inte var rätt så simmade hon vidare och tog sig ut till dummiesen. Duktig flicka!!!

Anna rodde ut en ny dummie lite längre ut. Vinna fick sedan ta en dubbelmarkering på land innan vi gick ner och skickade på dirigeringen. Jag fick göra ett omskick och då simmade hon ut en bit men vände. försökte så och vänta ut henne och då vände hon och simmade utåt igen. Simmade rakt ut men dirigeringen låg lite till väster men jag väntade ut henne och då såg hon dummiesen och tog sig ut till den. Väldigt bra!

Humla fick några dubbelmarkeringar på vatten för att försöka stävja ljud. Gick lite sisådär. Inga jätteskall direkt men oj oj…

Anna Körde dubbelmarkering på land och vatten med Lizzie och enkelmarkeringar på land med Mossa.

DSC_2994DSC_3002DSC_3014

Härlig träning i sol, regn och åska vilket också är nyttig träning för Vinna.

När jag kom hem så kom kranbilen som skulle sjösätta båten och så hade Lasse och Henke lastat släpet så jag åkte med en massa skräp till Ulvberget,

Väl hemma därifrån blev det en sen lunch med varma mackor och så packade jag lite grejer för att åka en sväng till Enånger.

Väl där blev det middag med grillad havskatt och långa och sedan satt vi uppe och pratade till sent in på natten. Kom inte i säng förrän efter 2.

Inga kommentarer: