lördag, juli 09, 2016

Internationell utställning i Alfta

Blev en tidig morgon, som en vanlig arbetsdag om man tittar på väckarklockan. Nu vaknade jag dock klockan 3 å lyckades inte somna om förrän 04:30-tiden. Lite småtrött var jag när klockan ringde.

Hur som helst. Det blev en duscha, gav hundarna mat och rastade dem sedan en kortis innan jag satte mig i bilen och åkte iväg. Blev ett kort stop på McDonalds i Söderhamn för att inhandla frukost och sedan åkte jag vidare till Alfta.

Det var ett fantastiskt väder idag! Humla fick ligga kvar i skuggan i bilen medan jag gick in på området med Vinna.

Eftersom det inte var så många tollare anmälda så hade jag en liten förhoppning att det skulle kunna gå riktigt bra. För några utställningar sedan så var jag nöjd med ett excellent men mycket vill ha mera så när det ”bara” blev excellent så blev jag lite besviken även om kritiken var bra. Alltid den där ryggen som sätter käppar i hjulet hela tiden.

2016-07-09 09.55.31

Vinna var såklart lika fin när vi åkte därifrån.

Stannade till i Söderhamn och shoppade nya friluftsbyxor, engångsgrejer till båten och en massa andra grejer. Stannade sedan i Änga och gick upp till bergtäkten och svalkade oss innan det blev strömingsmacka och fika när Lasse och Birgitta kom hem från träbåtens dag. Innan jag åkte hemåt så fick hundarna röja lite ute på täkterna.

2016-07-09 12.30.252016-07-09 12.30.472016-07-09 12.30.55

Väl hemma blev det slapp i solstolen en stund och sedan slapp i soffan på kvällen. En riktigt lugn kväll.

Inga kommentarer: