onsdag, november 30, 2016

Besök och utevistelse

Idag på förmiddagen satt jag hemma och arbetade. Vid nio-tiden kom Henkes föräldrar och syster förbi för att se hur stora valparna blivit på en vecka. Vi passade då på att låta dem springa ut på egen hand och nu den tredje gången de får vara utomhus så tar de sig både in och ut på egen hand. Oj vad de sprang idag! Fortare än benen bär så slutade allt som oftast med ett fall när farten blev okontrollerat hög.

DSC_1672DSC_1674DSC_1675DSC_1678DSC_1679DSC_1680DSC_1682DSC_1683

Blev lite splittrat jobb. Som sagt så satt jag hemma och arbetade från början och sedan var jag iväg till kontoret mellan 11-13.30. Hade då lunch och tog ut Vinna på lite träning och käkade såklart innan jag åkte iväg på ännu en långtradare som kört av vägen vilket resulterat i att 2-300 liter diesel runnit ut i backen. Sanering kommer att genomföras i morgon eftersom E4an då åter igen måste stängas av och trafiken omdirigeras.

Efter jobbet blev det som vanligt en promenad med Vinna. Det är såå tråkigt nu när det är så mörkt. Nu vill jag ha lite snö

Efter maten fixade i hos valparna och jag klippte klorna på de små. Gick väldigt snabbt och smidigt idag.

Valparna var sedan ute i matrummet och röjde en stund innan vi slog oss ner i soffan en stund och tittade på tv.

DSC_1685DSC_1687DSC_1688

Så mycket för att lägga ut tidningarna slätt och fint. Fem sekunder senare skulle det möbleras om.

DSC_1691DSC_1693

Inga kommentarer: