fredag, december 16, 2016

Valpleverens

Så vaknade man den sista morgonen med sex små ulltussar i lådan. Tror att det kommer att gå bra idag men i morgon när de sista försvinner då kommer det nog att bli jobbigt!

På förmiddagen var jag iväg och hämtade valpfoder på kliniken och sedan vid lunch kom Henke hem från jobbet. Vi hann precis käka lunch innan den första valpköparen dök upp. Då hade Henke precis gått iväg en lunchpromenad med Vinna. Först ut var Hanna från Umeå som ska hämta hem ljusblå, Penny som ska bli sambo med schäfern Örjan 3 år.

DSC_0901

På eftermiddagen kom familjen Gedda för att hämta hem lilla lila eller Zoey som hon ska heta. Det kommer att bli Saras hund så hon kommer nog att spendera en stor del av sina första år på Jälla gymnasium i Uppsala.

DSC_0903

Vinna reagerade inte över att det blivit färre valpar i lådan tack och lov. Undrar hur hon kommer att reagera i morgon när alla försvinner. Gruvar mig verkligen för hur det ska gå även om alla säger att det brukar gå bra.

På kvällen skjutsade jag in Henke till logens julfest och hämtade samtidigt Birgitta som kom och höll mig sällskap och lagade god middag. Jag har tur som har så många vänner, släktingar och kollegor som ställer upp när jag inte mår bra. Ni är alla guld värda och jag vet inte hur jag ska kunna tacka er nog!

Vid 23-tiden skjutsade jag hem Birgitta och hämtade samtidigt Henke.

Inga kommentarer: