söndag, december 10, 2017

Julstök dagen efter

Det blev lite sovmorgon efter gårdagens festligheter. Kom upp först vid 9:30. Kaffe framför nyhetsmorgon och skidåkning. Kände mig seg men blev piggare efter att ha fått i mig frukost. Vi tog Humla och Vinna på en promenad in till stan för att hämta bilen. När vi kom hem blev det lite fika å sen somnade jag i soffan en stund. När vi vaknade tog Henke tag i arbetsuppgiften att få nya stereobänken på plats och jag satte igång med saffransbak.

Gjorde en deg då jag såg att vi hade lite begränsat med strösocker men fick ut mycket av den. Gjorde en hel hos saffransgifflar fyllda med vit choklad, små lussekatter och några stora lussekatter. Mums vad gott det ska bli. Måste ha saffransbullar på lusia. Winking smile

Hela baket övervakades av lilla Vinnagumman Red heart

24899746_10212935623459006_3344798849443581799_n

Till middag blev det grillad älgrostbiff och sötpotatisstrips. Mums!

Å ja, självklart blev det en lussebulle till kaffet efter maten.

Inga kommentarer: