torsdag, januari 18, 2018

Spontanträning i totohallen

Jobbade på väldigt intensivt idag på jobbet och fick mycket gjort.

På lunchen hängde jag med på O´learys då de serverade Wallenbergare vilket jag tycker är väldigt gott. Naturligtvis åkte jag hem till hundarna efter det och promenerade en sväng.

Efter jobbet skickade jag tillbaka lite kläder som inte passade så bra och sedan åkte jag till totohallen.

Även idag var jag själv så inledde träningen med platsliggning och stadga och sedan fick båda tjejerna ett pass apportering och ett pass lydnad. Jag är så imponerad över Humla som är så fokucerad och klarar lydnadsmomenten väldigt bra trots att hon nu är helt döv.

Vinna var suverän på apporteringen men lite ofokucerad på vissa lydnadsmoment. Stadgan i ställandet när jag går runt henne är lite si sådär du hon gärna vrider upp sig lite. I fjärrdirigeringen ville hon bara ligga och stå och inte sitta. Hehe!

Krypet var hon väldigt duktig på liksom inkallning med ställande och fotgåendet.

På vägen hem handlade jag så jag kom inte hem förrän vid 19-tiden. Då blev det middag och mitt träningspass innan jag kröp ner under en filt och drack en kopp glögg och åt pepparkakor för att få upp värmen. Brr vad kallt det blivit. –14 grader.

Inga kommentarer: