torsdag, januari 25, 2018

Nöjd med dagens aktiviteter

Men nu längtar jag till sol och värme! Nog för att det varit varmt här idag med +5 grader men jag ser verkligen fram emot sol och bad. Nedräkning pågår…

På  lunchen stack jag och tjejerna iväg på en löprunda. Det gick bättre än förväntat för jag trodde att det skulle vara halkigt men det visade sig vara mera moddigt. Motvind och fruktansvärt tungt bortåt men väldigt behagligt när jag sprang hemåt.

Efter jobbet gick vi stavgång. Fruktansvärt less på hundarna som bara skulle nosa, äta hästbajs och ligga och rulla. Henke fick till sist ta bägge hundarna då det var omöjligt att ha både koppel och stavar utan att trassla in sig.

Efter lite spagetti och köttfärssås åkte jag och Vinna iväg till totohallen för andra tillfället på nose work kursen. Lite ofokuserat inledningsvis men sen gick det väldigt bra.

Väl hemma körde jag mitt träningspass. Idag var det 9 övningar vilket tar ca 15 minuter.

30 minuters löpning, 45 minuters stavgång, träning och nose work. Idag har både jag och hundarna fått ordentligt med aktivering. Stegräknaren visade nästan 16 000 steg.

Inga kommentarer: