tisdag, januari 16, 2018

Snöstorm och träning i totohallen

Idag var det verkligen ordentligt blåsigt.Det snöade också men kändes som att vinden var den stora orsaken till snömängderna på vägen.

På lunchen tog jag en lång promenad med tjejerna som sedan fick följa med i bilen till jobbet. På så sätt kunde jag direkt efter jobbet åka till totohallen.

En kort rastningspromenad i stormen men sen var det skönt att kunna gå in i totohallen. Då jag var ensam så körde jag mycket apportering inledningsvis. Dirigering med båda tjejerna men med Humla blir det bara raka skick då jag inte kan stoppa henne och vinkla om henne eftersom hon inte hör pipan eller om jag ropar, Vinna var kalasduktig!!!

Körde stadga, platsliggning och dessutom lite lydnad i form av fjärrdirigering.

Precis när jag började bli klar kom Zenitha och Göran så vi hann hälsa men då jag varit i hallen i över en timma så kände jag mig frusen så det var dags för mig att åka hem.

I kall och kulen dag som denna passade det perfekt med gratinerad löksoppa. Mums!

Handboll och sedan serien “Riviera” å sen  blev jag sittande och såg några serier till så jag kom inte isäng förrän vid 01-tiden. Oups! Kommer att vara trött i morgon…

Inga kommentarer: