lördag, januari 13, 2018

Hipp Hipp Hurra för mig idag!

Humla väckte mig klockan 5. Tog upp henne i sängen men hon väckte mig igen före 6. Då klev jag upp och släppte ut henne en stund. Gick och la oss igen och somnade om men vid 7 var hon igång igen å då klev Henke upp. Gav henne mat och sedan kan hon sova fram till lunch efter det. Själv låg jag till 9:30.

Avnjöt en saffransbulle med vit choklad och en kopp kaffe före frukost. När den var intagen tog vi tjejerna på en promenad innan vi åkte ner på stan och gick en sväng. Avslutade turen ute på Medskog med lunch på Max och lite shopping i butikerna där ute.

När vi kom hem blev det ytterligare en promenad med tjejerna och sedan slappade vi en stund framför tvn.

Till middag idag blev det:

Förrätt: Löjromstoast med cremefraische, och rödlök.

Varmrätt: Italiensk plockbuffé med bresola, choritsinlindad ostm parmainlindad sparris, minipizza och sallad med chevré och valnötter.

Efterrätt/Tårta: Napoleonbakelse

Före efterrätten tog vi oss dock en dopp i badbaljan.

En lugn och skön födelsedag avslutades vid 2-tiden.

Inga kommentarer: