lördag, juli 20, 2024

Dag 2 Stora Mittåkläppen

 Ännu finare idag eller i alla fall ännu varmare. Egentligen lite för varmt men trots det så bestämde vi oss för att köra en topptur idag. Vi tänkte att det kanske skulle fläkta lite mera upp på höjden men nää....

Hur som helst.... Nu tar vi det från början. Resan mot Mittåkläppen i bilder.




Toppen!!!




På toppen väntade en vidunderlig utsikt men också väldigt närgångna och springande renar vilket var en ordentlig utmaning för Esset. Blev också en utmaning för mig då det på många sträckor var ordentligt brant och Esset skuttade år de håll där det kom en ren....











Inte lika lång vandring idag men däremot bra mycket mera påfrestande både pga höjdskillnaden men också värmen. Blev över 26 grader varmt idag och inte kan jag påstå att det fläktade på höjden heller... Blev en helt fantastisk dag men jag avundas inte cyklisterna som cyklade ett lopp efter lederna med mycket stigning även om de såklart inte cyklade upp på Mittåkläppen men nog fick de sig en ordentlig motionsrunda idag. Undra hur många mil de cyklade...???

Tillbaka vid husvagnen blev belöningen snacks och kylda drickor och sedan middag i skuggan. Idag åt vi riktig sommarmat i form av kycklingklubba och potatissallad förutom snacksbrickan som vi intog till förrätt.





Medan Henke diskade så gick jag och Esset en promenad efter Ljusnan....




Kvällen avslutades som tidigare kväller. Jag "spöade skiten" ur Henke i både Yatzy och 500.

Inga kommentarer: