fredag, juli 26, 2024

Ockelboprovet

 Idag skulle jag vara funktionär på Ockelboprovet och dessutom var tanken att göra den praktiska delen på Provledarutbildning. Blev tidig uppstigning klockan 05:00 och var på plats i Ockelbo klockan 07:00.Tanken var att jag skulle skriva på Nkl men det blev inte så. Fick se första hunden på Nkl sedan åkte jag och domaren till Ökl-rutan. Blev inte skrivare där heller utan viltutläggare för dirigeringen.

Fint väder och lugnt och skönt provupplägg gjorde att det flöt på bra och var väldigt trevlig stämning. Roligast av allt! Äntligen fick Karin och Asterix ett Excellent i ökl efter supersäkert arbete hela provet.


I slutet av provet åkte jag till Nkl-rutan och han se prisutdelningen innan det var dags att göra den praktiska delen av provledarutbildning tillsammans med Lasse B så nu är även den delen klar.

När dagen var klar styrde jag bilen hemåt där Henke fixat god middagen i form av Haloomisallad. 

En lång dag som avslutades med ytterligare kompletteringar av Esset dispensansökan till SKK som aldrig verkar ta slut...

Inga kommentarer: