söndag, juli 07, 2024

WT i Bollnäs

 Tidig morgon med uppstigning klockan 05:30 och sen hämtade Tobbe och Kajsa upp mig för att åka till Bolleberget i Bollnäs där FRK och SSRK hade gemensamt WT med 100 startande.  Jag var skytt på den ena stationen på förmiddagen men eftersom Tobbe jobbade som kastare hela dagen så blev det en lång dag. Då hann jag å andra sidan gå två varv för att se både öppenklass och elitklass och det var verkligen utmanande övningar men nästa så att jag tyckte att öppenklass var snäppet svårare än elitklass.

Vädret var mestadels ok men det blåste mycket och kom även någon regnskur.

WT kvar klart först klockan 18.30 så vi kom inte hel förrän strax efter klockan 20. Eftersom Esset inte skulle startas så fick hon vara hemma med Henke. De hade gått promenader och fixat med plattsättningen som nu är klart fram till staketet. Nu måste vi bygga ett nytt staket vid entrén och sedan göra ytterligare några rader med plattor mot carporten sen ska det vara klart....

Precis innan jag kom hem hade Henke åkt iväg och köpt pizza så efter mat och uppackning så däckade jag i soffan. 

Inga kommentarer: