lördag, juni 06, 2015

Förstärkning av flocken

Riktigt skitväder idag så efter en mycket seg morgon åkte vi en runda på stan för att kolla lite på parasoll. Varje gång vi ska bada så renar det ju så då tänkte vi att det kunde vara skönt att fälla upp ett skyddande parasoll….

När vi kom hem blev det lunch och jag känner mig sååå sliten. Hann vila i 30 minuter sedan kom Gunilla lagom tills regnet upphört. Gick en promenad med hundarna upp till skjutbanan och tillbaka. Härligt! Hundarna kunde vara lösa och vi kunde gå omkring och prata. Maggie och Ginny stannade sedan hos oss då Roland och Gunilla ska åka på semester till Prag.

Gjorde en lax och räktårta på sveriges nationaldag som vi intog till förrätt. Till varmrätt blev det grillat och sedan åkte Henke iväg för att planera en fiskeresa så jag tog en glass och kopp kaffe innan jag hoppade ner i badet för avslappnande bubbel. Fick dock vänta till efter 23 då de var nån som var ute och sköt så det stod härliga till. Ville ha det lugnt och skönt!

Hundarna fick vara ute på gården en hel del så när Henke kom hem gick jag och la mig å så gjorde hundarna också…

Favorit i repris!

DSC_1682b

Inga kommentarer: