torsdag, juni 04, 2015

Lydnadsträning på klubben

Efter jobbet idag bar det av till klubben direkt efter en snabb rastning av hundarna. Henke klippte gräsmattan under tiden. Jag, Anna och Kajsa och Tobbe var på plan och tränade lydnad/bruks.

Med Vinna fokuserade jag på rutan och fjärren samt att länka hopp, fjärr. Måste börjar om lite när det gäller både de momenten. Funkade rätt bra i totohallen i vintras men momentet var inte förankrat när det blev lydnadsuppehåll så även om jag inte måste börja om så måste jag backa en del.

Humla fick ligga platsliggning med skott men hon har verkligen blivit taskig på det. Platsliggningsmomentet verkar helt stört för hon ställer sig upp och kommer smygande till mig oavsett om det är skott eller inte. Mycket märkligt då hon alltid varit stabil på det momentet men jag har nog slarvat i jakten där hon gör lika dant om jag lägger henne löst mellan momenten.

Annars gick hon fokuserat både på fotgåendet, sättande under gång men på inkallning var det lika som på platsliggningen. Hon ställer sig upp.

Blev middag när jag kom hem och sedan slappade vi i soffan en stund innan det var dags att krypa till kojs. Gick först en kort tur med hundarna ner till sjön.

11392870_10205773921380930_907937271319242633_n

Inga kommentarer: