torsdag, juli 02, 2015

Värmebölja och lydnadsträning

Idag kom den verkliga sommaren och den kom med besked. Hela 32 grader nådde termometern upp till. Eftersom jag visste att det skulle bli varmt så stannade jag hemma lite längre än vanligt och gick en promenad med vovvarna. Tyvärr var det en hel del mygg så jag höll mig undan från skogen.

På lunchen däremot var det enormt varmt. Satt såklart ute och åt och istället för att gå en promenad med hundarna så solade jag en stund. Hundarna flämtade i skuggan och verkade inte särskilt sugna på promenad utan 40 minuter ute på gården fick räcka som rastning på lunchen idag.

Direkt efter jobbet gick vi ner med tjejerna till sjön så att de fick bada innan det var dags att åka iväg och träna lite lydnad. Jag har kört fast med rutan så fokus idag när det var så varmt och vi inte skulle kunna träna så länge blev just rutan. Vi tog bollen till hjälp idag och kommer nog att fortsätta med det så får vi se om det släpper. Lite hundträning men mest hundsnack och annat snack med Anna så vi avverkade två timmar på klubben utan problem.

På kvällen grillade vi och åt såklart middag ute. Satt utan problem ute hela kvällen. Underbart härliga sommarvärme!!!

Inga kommentarer: