lördag, augusti 12, 2017

Mycket promenerande och lite kantareller

En lugn morgon med LCHF frukost i form av kesoplättar. När vi var redo gjorde vi oss färdiga för en promenad in till stan för att hämta bilen sedan igår. En promenad på 6,3 km. Åkte sedan och handlade och då fortsatte jag och tjejerna gå hemåt medan Henke fixade shoppingen. Vi hann ytterligare ca 2 km innan vi blev upplockade.

Efter en kort vila skjutsade jag in Henke till pokerträff och sedan gick jag och tjejerna och plockade lite kantareller. Vi hittade lite så jag bestämde mig för att åka till Idenor och kolla mina gamla ställen. Sagt och gjort! Åkte iväg och kollade av tre ställen men kammade nästa noll men fick mycket motion. Totalt 3 liter kantareller blev det i alla fall men jag kan konstatera att Idenor är inte längre mitt ställe. De har verkligen avverkat de skogar där jag haft mina ställen så nu är alla borta. En skog fann kvar men det var inte mycket kantareller där heller. Däremot mötte vi en ordentligt irriterad huggorm som hundarna var framme och skulle leka med. Tack och lov så gick det bra denna gången!

2017-08-12 20.11.59

När vi kom hem blev det middag. Choritzo med avokado och coleslawsallad.

Kvällen spenderades i sin helhet framför tvn. Det var jag värd efter totalt 1,6 mils promenad idag.

Inga kommentarer: