onsdag, september 05, 2018

Några små kantareller

Efter jobbet idag så åkte jag iväg med tjejerna till Idenorsskogarna för att kolla in mina gamla kantarellmarker… Å som de förändrats!!! Avverkningar hade förändrat förutsättningar på många av platserna så några kantareller hittades inte.

På någon plats hade det slyat igen ordentligt så man kände inte helt igen sig. På sista stället hittade jag några nya små gula kantareller som just kommit upp de sista dagarna.

På vägen ut från skogen fick jag ett ordentligt blodsockerfall å blev helt slut och svettig. På vägen hem stannade jag därför på en mack och köpte godis och å då blev det bättre.

Väl hemma hade Henke fixat middagen så då kom kroppen verkligen i balsans igen. Då maten skulle gratineras ganska länge i ugnen så hann vi ta rätt på kantarellerna och göra varsin kantarelltoast sedan var dagens skörd uppäten.

Inga kommentarer: