onsdag, december 08, 2021

Bitande kyla

 Idag var det köldrekord för i år med -17,6 grader på morgonen. Håller tummarna för att kylan mildrar sig till lunchen då jag ska ut med hundarna. Skönt i alla fall att sitta hemma och jobba idag. Kurs med folkhälsomyndigheten mellan 9:30-13:40 vilket innebär att jag kan mysa under en filt i soffan. 

Betydligt mindre kallt vid lunch, strax över -10 grader. Jag tog med tjejerna på en tur runt sjön. Såg 4 rådjur och massor med djurspår från räv, ekorre, hare och bäver.

Utbildningen fortsatte på eftermiddagen och i slutet av dagen hann jag börja titta lite på några olika ärenden som jag arbetar med nu.

När Henke kom hem gick vi en promenad genom byn sedan blev det korv i ugn och lite tv-titt. Jag har också börjat träna tungapporter inomhus igen. Esset kan nu bära tunga och stora apporter men hon liksom låser nacken och kan inte lyfta upp föremålen till mig. Det är det som vi tränar på nu...

Somnade vid 21-tiden och sov riktigt skönt i natt fram till klockan 06:15.

Inga kommentarer: