måndag, augusti 21, 2023

19 årig Bröllopsdag

Uppstigning klockan 6 idag och jösses vad snabb Ljubo var idag. Packade ihop sängkläder och klädde sig och åt frukost på 45 minuter så vi hade gott om tid innan det var dag att åka ner till bussen som skulle ta Ljubo till Sundsvall där Karin skulle möte upp för vidare transport till Härnösand och sedan Skuleberget/Högakusten.

Efter att Ljubo kommit på bussen gick jag till jobbet och jobbade på plats fram till lunch. Efter lunch hade jag bestämt mig för att jobba hemifrån vilket passade bra för då kunde jag lägga mig och vila en stund på lunchen vilket var skönt.

Idag firar vi 19 årig bröllopsdag. 

Var tvungen att kolla vad den bröllopsdagen heter och det lät ju inget vidare med Galonbröllop även om det passar bra eftersom det regnar idag. Efter att Henke kommit hem och vi gått en promenad med tjejerna så lagade vi lite god mat. 

Till förrätt blev det råraka med kalixlöjrom, creme fraische och röklök

Riktigt riktigt gott då det var länge sedan vi gjorde rårakor.

Vi hade utan att tänka på bröllopsdagen köpt lövbiff så det fick bli lövbiff med pepparrot och pommes till varmrätt.

Inga kommentarer: